Шууд Chart

Хадаастай дугуйг зам мөстсөн буюу цастай үед хэрэглэх нь зохимжтой

2018-10-07 14:48:30

Та болон таны хайртай машиныг их дэлхийтэй холбож байдаг цорын ганц зүйл дугуй чинь юм шүү. Тиймийн учир автомашиныхаа дугуйг анхаарлын гадна орхиж хэрхэвч болохгүй. Гэхдээ энэ бол маш энгийн зүйл. Та дугуйны төрөл болон дугуйн доторх агаарын хэмжээнд л анхаарлаа хандуулахад хангалттай. Таны машины ачааллыг дугуй чинь биш харин дугуйн доторх агаар өргөж явдаг гэдгийг хамгийн түрүүнд ойлгох хэрэгтэй. Дугуйтай холбоотой бүхий л шаардлагатай мэдээлэл тухайн дугуйны бөөрөн дээр бичигдсэн байдаг. Ихэнх дугуйны хэмжээ нь ямар нэгэн үсгээр илэрхийлсэн байдаг ба тэр тухайн дугуйны төрлийг илэрхийлж байдаг.

P 225/50R16

Хэрэв P үсгээр эхэлсэн байвал энэ нь Passenger буюу энгийн суудлын автомашинд зориулсан дугуй юм.

225/50R16

Ямар нэгэн үсэггүй шууд тоогоор эхэлсэн байвал энэ нь P үсэгтэй адил утга илэрхийлэх ба ихэвчлэн Европын орнуудад ингэж үсэггүй хэрэглэгддэг.

T125/90D/16

Ийм тэмдэглэгээ зөвхөн түр хэрэглэх зориулалттай запас дугуйнд хэрэглэгддэг ба “Т” үсэг нь Temporary spare гэсэн утга илэрхийлдэг.

LT125/90D/16

Хэрэв LT гэсэн үсгээр эхэлсэн байвал энэ нь Light Truck буюу хөнгөн даацын ачааны машинд зориулсан дугуй юм. Ийм дугуй нь P дугуйг бодвол даац сайтай учираас Jeep машинд тавихад харьцангуй тохиромжтой байдаг.

P 225/50R16

“225” гэсэн тоо нь тухайн дугуйны өргөнийг илэрхийлдэг. Энэ дугуйны гадна хананаас дотор хана хүртэл хамгийн өргөн зайн нь 225mm гэсэн үг юм.

P 225/50R16

“50” гэсэн тоо нь тухайн дугуйны хананы өндөрийг хувиар илэрхийлдэг. Өөрөөр хэлбэл тухайн дугуйны обуднаас хээ хүртэлх хэмжээ нь өргөнийхөө 50% тай тэнцүү гэсэн үг юм. (225mm * 50%=112.5mm)

P 225/50R16

R гэсэн үсэг тухайн дугуйны хийгдсэн материалыг илэрхийлдэг. R үсэгтэй дугуйн нь Radial гэж нэрлэгддэг ба дугуйн дотор талыг нарын төмөр утсаар цацраг хэлбэртэй бүрж хийсэн байдаг. Ийм дугуй одоогийн зах зээлийн 80%-ийг эзэлж байгаа гэсэн судалгаа байдаг.

P 225/50D16

Хэрэв энэ үсгийн оронд “D” эсвэл үсэг байхгүй байвал тухайн дугуй нь диагнолдаж, хэрээсэлсэн утсан бүтэцтэй байдаг. “Diagonal” гэсэн утга илэрхийлдэг ба ихэвчлэн BIAS дугуй гэж нэрлэгддэг.

P 225/50D16

“16” гэдэг тоо нь тухайн дугуйний дотор ирмэгийн диаметерийг inch-ээр илэрхийлсэн байдаг. Өөрөөр хэлбэл тухайн дугуйнд таарах обудны хэмжээг илэрхийлж байгаа юм.

P 225/50D406

inch нь 25.4mm-тэй тэнцүү байдаг. Michelin гэх мэт зарим брэндийн дугуйн дээр энэ хэмжээг mm-ээр тавьж өгсөн байдаг. Жишээ нь 225/50R/406 гэх мэт.

Дугуйг хийлэх

Дугуйны хээг зөв тохируулах нь чухал бөгөөд буруу хийлсэн тохиолдолд таны амь насанд аюул учруулах эрсдлийг дагуулж байдаг. Бараг бүх автомашин үйлдвэрлэгчээсээ дугуйг ямар хэмжээгээр хийлвэл тохиромжтой талаар мэдээлэл оруулж өгсөн байдаг. Энэ мэдээлэл машины хаалганы дотор талд байрласан байгаа. Тиймээс энэ зааврын дагуу дугуйны хийн даралтыг тохируулах нь хамгийн зүйтэй гэж зөвлөх байна.

Замын нөхцөл байдал нь автомашины ашиглалтад төдийгүй жолоочийн бие, сэтгэл зүйд асар их нөлөөлдөг. Эвдрэл тэгш биш байдал, эржигнүүр, өгсүүр, уруу, халтиргаа зэрэг янз бүрийн хүндрэлтэй нөхцлүүд нь замын хөдөлгөөнийг үнэлж дүгнэхэд бэрхшээлтэй байдгаас жолоочийн сэтгэл зүйд ихээхэн сөрөг нөлөөтэй. Замын нөхцөл хүндрэлтэй байх нь жолоочийг амархан ядраах, бухимдуулан улмаар аюулд хүргэж болдгийг БНГУ-ын эрдэмтэн Пилэйбэл Сберги нотолсон байна. Нэг жилд гарч байгаа ослын 20 орчим хувь нь замын эвдрэлээс, 49.6 хувь нь нойтон болон халтиргаатай нөхцлөөс үүдэлтэй гэж олон улсын судлаачид үзжээ. 

Халтиргаатай нөхцөлд автомашины тоормосны зам 3-4 дахин ихсэж, мөстсөн нөхцөлд автомашины дугуй замтай барьцалдах хүч тав дахин багасдаг. Тухайлбал, 50 км/ц хурдтай явж байсан автомашины тоормозны зам тэгш, хуурай, асфалтан замд 20 метр байсан бол нойтон замд 50 метр, цастайд 60 метр, мөстэйд 120 метр болж тус тус өсдөг ажээ. Өөрөөр хэлбэл, жолоочийн өлмий тоормозны дөрөөн дээр хүрснээс хойш 120 метр зам туулаад машин зогсоно гэсэн үг юм. Зам, дугуй хоёрын барьцалдах нь тээврийн хэрэгслийн хурд, дугуйн эдлэгдсэн хугацаа, хээний чанар, зорчих хэсгийн гадаргуугийн байдал зэргээс ихээхэн хамаарна.

Замын халтиргаатай хэсэгт авцуулах холбоо салгаж огцом тоормозлох, жолооны хүрдийг огцом эргүүлэх нь автомашин шарвах гол шалтгаан болно. Машины шарвах хөдөлгөөн гэнэт болдог. Бүүр өчүүхэн төдий хөдөлгөөн нь алдаа болж бусдыг эсрэг урсгал руу шахаж оруулах юм уу замаас гардаг гэдгийг санах хэрэгтэй.

Сүүлийн үед жолооч нар хадаастай дугуйг хэрэглэх болсон нь сайшаалтай ч аюулгүй байдал үүгээр бүрэн хангагдахгүй нь харамсалтай. Хадаастай дугуйг 1960 онд анх туршиж үзэхэд асфальт, бетонон замын гадаргууг ихээхэн гэмтээж ийм дугуйтай өөр тээврийн хэрэгсэл мөргөх тохиолдол их гарч байсан. Мөн ийм дугуйтай автомашины дугуйн зам мөсөн дээр 20-25 хувь, цасан дээр 5-10 хувиар буурдаг болохыг эрдэмтэд тогтоогоод хадаастай дугуйг зам мөстсөн буюу цастай үед хэрэглэх нь зохимжтой гэж үзжээ.

Зам тээврийн осол түүнээс үүдэн гарах хохирлын хэмжээг нэмэгдүүлж байгаа хүчин зүйлүүдийн эхэнд хурдыг онцолдог. Халтиргаатай замд өндөр хурд их аюул дагуулна.


Хадаастай дугуйг зам мөстсөн буюу цастай үед хэрэглэх нь зохимжтой  
Үзсэн: 386 Mongolian National Broadcaster  

Сэтгэгдэл бичих:

АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд MNB.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 70127055 утсаар хүлээн авна.
1000 Сэтгэгдэлээ бичнэ үү
Зочин [122.201.31.xxx] 2018-10-07 21:40
BUREES

Бидэнтэй нэгдээрэй